Esat.lt facebook'e



Pratimai smegenų veiklai gerinti

Proto mankšta

Proto mankšta - labai paprasta, bet taip pat ir neįtikėtinai efektyvi. Pratimams nereikia specialaus pasiruošimo ar būtent tam skirto laiko – juos galima atlikti bet kur ir bet kada: namie, pakeliui į darbą, per pietų pertrauką, stovint prie viryklės ir netgi maudantis.

Reguliariai mankštinant protą kai kurie pratimai taps jūsų gyvenimo dalimi – ir tai tik teiks jums naudos.


• Nauja aplinka - nuvykite ten, kur niekuomet iki šiol nebuvote ar kur būnate labai retai. Tai gali būti naujas didelis parkas arba juvelyro parduotuvė kaimyniniame rajone.

• Nauji kvapai - įsigykite flakonėlių su eteriniais aliejais ar bet kokių kitų kvapių dalykėlių. Kiekvieną rytą, kai tik pabundate, įkvėpkite vis naujo kvapo – tai padės jums „pažadinti“ smegenis.

• Užmerktos akys - vakarais namie neįjunkite šviesos – po kambarius vaikščiokite vadovaujantis vien atmintimi. Šis pratimas padidins dėmesingumą ir koncentraciją. Taip pat galima maudytis užsimerkus. Dėl to, kad nieko nematote, stipriai aktyvinami kiti jutimo organai.

• Darbinės rankos pakeitimas - valykite dantis ta ranka, kuri yra mažiau aktyvi: jei esate dešiniarankis, dantis valykite kaire ranka, jei esate kairiarankis – dešine.

• Naujas garderobas - dėvėkite skirtingus rūbus. Mokslininkai įrodė, kad priklausomai nuo žmogaus rūbų keičiasi ne tik jo pojūčiai, bet ir mąstymo būdas.

• Brailio raštas (rašto sistema akliesiems) ir gestų kalba - įsisavinti Brailio raštą ir gestų kalbą yra sunku, bet gebėjimas skaityti ir kalbėti pirštais neįtikėtinai įjautrins jūsų pojūčius. Gestų kalboje pakanka išmokti standartines frazes: pasisveikinimą, paprastus klausimus, atsakymus.

• Naujas kelias - eikite į darbą (parduotuvę) nauju, nepažįstamu keliu. Net jei naujasis kelias bus ilgesnis – nieko baisaus. Tai ne tik teigiamai paveiks jūsų smegenų veiklą, bet ir padės išlaikyti kūno formas.

• Pasitikėjimas savimi - labiau pasitikėkite savimi. Netgi jei jums siūlo darbą, kuriame nelabai tesusivokiate, sutikite. Kai nelabai aišku ką ir kaip reikia daryti, smegenys greitai aktyvinasi.

• Nestandartiniai atsakymai - į standartinius klausimus atsakykite nestandartiškai. Netgi į klausimą „Kaip gyveni?“ galima atsakyti dešimtimis skirtingų frazių – atsisakykite stereotipų.

• Monetos - išmokite vien pirštais skirti nevienodo nominalo monetas. Šiuo pratimu naudinga užsiimti tada, kai ko nors laukiate. Laikas bėga greičiau ir laukimas būna ne toks varginantis.

• Nauji žurnalai - rinkitės tuos žurnalus ir laikraščius, į kuriuos paprastai nekreipiate dėmesio. Pavyzdžiui, jei domitės madomis, tai įsigykite žurnalą, nagrinėjantį ekonomikos temas. Mėgstate skaityti apie keliones ir kitas valstybes? Suteikite pirmenybę žurnalui apie gyvūnus. Nebūtina susidomėti kokia nors nauja sritimi, pakanka tiesiog kartkartėmis pakeisti skaitomų straipsnių temą.

• Televizorius be garso - išjunkite televizoriaus garsą ir vien žiūrint į vaizdą pabandykite atkurti dialogą ar monologą. Atliekant šį pratimą kartu su draugais laikas gali prabėgti labai įdomiai ir linksmai.

• Lengvas apšilimas - itin paprastas, bet labai veiksmingas, jeigu telefono ragelį visuomet keliate dešine ranka - pradėkite kelti kairiąja. Kopkite arba leiskitės laiptais atbuli, užsisekite paltą kita nei įprasta ranka. Tokie pasikeitimai užklups jūsų smegenis ir privers labiau stengtis.

• Poilsio įvairovė - jei savaitgalius paprastai praleidžiate mieste, tai kitą kartą išvykite į gamtą. Nemėgstate klausytis muzikos? Nueikite į muzikos koncertą – patirsite begalę naujų pojūčių. Net jeigu jums visai nepatiks, galėsite išeiti.

• Naujas tempas - šio pratimo galima imtis savaitgaliais. Jei paprastai viską darote lėtai, pasistenkite tempą padidinti du kartus. O jei negalite nė minutės nusėdėti vietoje, priverskite save viską daryti neskubant. Tam reikia labai didelio susikaupimo.

• Pokštai - sugalvoti naujus pokštus ir anekdotus – labai įdomus ir naudingas užsiėmimas smegenims. Tai ne tik skatina protinę veiklą, bet ir vysto gebėjimą mąstyti kūrybingai.


Mankšta smegenims, turėtų būti kasdieninė - pripratinkite smegenis prie reguliarios gimnastikos. Sakykim galite kasdien mokytis po 10 svetimos kalbos žodžių ar sentencijų, citatų. Spręskite kryžiažodžius ar galvosūkius. Nesiteisinkite, kad trūksta laiko. Daug daugiau laiko sugaišite kai atsiras atminties spragų arba atmintis pradės šlubuoti!

G a i r ė s » Atmintis | Mankšta |
 

  Taisyti-papildyti

 Prieš pradedant aktyviai sportuoti, ypač jei to nedarėte ankščiau, NEPAMIRŠKITE pasitarti su savo gydytoju!


Siūlom paskaityti!

Pratimai smegenų veiklai gerintiKą vertėtų žinoti prieš mankštinantis?

P l a č i a u »

Ką vertėtų žinoti apie jogąKą vertėtų žinoti apie jogą

P l a č i a u »

Pratimai visiems ir kiekvienamPasimankštiname?

P l a č i a u »


© 2oo8 Laima&LS | Apie svetainę | Versija mobiliems | Kontaktai | Atnaujinta: 2018-11-16