Esat.lt facebook'e



Vitaminų ir mineralų pasisavinimas

Ištirta, kad vitaminai ir mineralai tarpusavyje sąveikauja. Ilgalaikis neracionalus vitaminų ir maisto papildų vartojimas gali sutrikdyti normalų šių svarbių medžiagų balansą organizme.

Naujausi mokslininkų eksperimentai parodė, kad vitaminų pasisavinimas nepriklauso nuo to, ar komplekse yra mikroelementų. Todėl galima nesibaiminti, kad dėl mineralų nebus pasisavinami vitaminai.


Šiek tiek kitokia padėtis su mikro- ir makroelementais. Vartojami kartu jie gali ir pakenkti, ir duoti naudos:

• Vitaminai A ir E vartojami didesnėmis dozėmis mažina vitamino K efektą.

• vitaminas B6 gerina magnio pasisavinimą, t.p. būtinas vitamino B12 (ciankobalamino) pasisavinimui.

• Trūkstant vitamino B6 pablogėja ne tik magnio, bet ir kalcio, fosforo panaudojimas organizme.

• Vitaminas B12 ir folio rūgštis reikalingi geležies pasisavinimui.

• vitaminas D gerina kalcio ir fosforo pasisavinimą. Yra manoma, kad vitaminas D reguliuoja ir magnio pasisavinimą žarnyne, nes magnis turi tuos pačius kaip ir kalcis patekimo į ląstelę kanalus.

• vitaminas C padeda geriau pasisavinti chromą ir geležį.

• daugiau vartojant molibdeno, gali sumažėti vario pasisavinimas ir atvirkščiai.

• varis sustiprina geležies teikiamą naudą.

• selenas sustiprina vitamino E poveikį.

• kalcis mažina geležies pasisavinimą.

• cinkas mažina vario, geležies, fosforo ir kalcio pasisavinimą.

• cinkas, kalcis, geležis, blogina mangano pasisavinimą, todėl ilgesnį laiką vartojant šių mineralų, ypač didesnėmis dozėms, reikėtų papildomai vartoti ir mangano.

• Labai svarbus yra fosforo santykis su kalciu 1:1,5. Kai organizme per daug fosforo, kalcis gali būti pašalinamas iš kaulų, o esant kalcio pertekliui, vystosi inkstų akmenligė.

G a i r ė s » Mineralai | Vitaminai |
 

Brokoliai - sveika Senėjimą lėtinantys vitaminai ir mineralai

Mūsų kūnai kenčia nuo oksidacijos procesų, kurie sukelia ląstelių irimą. Šiuos procesus sukelia laisvieji radikalai, o su jais kovoja, būtent antioksidantai, kurių galima rasti maiste....

K a t e g o r i j a » Būkime sveikesni
G a i r ė s » Vitaminai


Tabletės Vitaminų perdozavimo požymiai

Smarkiai perdozavus A vitamino gali pradėti skaudėti sąnarius ir kaulus, padidėja kepenys, atsiranda regos sutrikimai, nekoordinuoti judesiai....

K a t e g o r i j a » Būkime sveikesni
G a i r ė s » Vitaminai


  Taisyti-papildyti

 NEPAMIRŠKITE, kad galutinis sprendimas, ar jums reikalinga papildomai vartoti kažkokių tai vitaminų / mineralų ar papildų, turėtų būti Jūsų gydytojo!


Siūlom paskaityti!

10 žiauriausių moters poelgių, vyrų atžvilgiu10 žiauriausių moters poelgių, vyrų atžvilgiu

P l a č i a u »

Plėšytų džinsų madaPlėšytų džinsų mada

P l a č i a u »

Bananų nauda organizmuiBananų nauda organizmui

P l a č i a u »


© 2oo8 Laima&LS | Apie svetainę | Versija mobiliems | Kontaktai | Atnaujinta: 2017-02-28