Esat.lt facebook'e



Kokios gali būti iškrovos dienos?

Kefyro iškrovos diena

Jei jau nusprendėt laikytis iškrovos dienos, čia atrandamas bei nuolat papildomas sarašėlis, padės išsirinkti labiausiai patinkančią. Jei nemėgstate agurkų, gerkite kefyrą. Nepatinka daržovės, rinkitės vaisius ir pan. Įvairovė didelė - o rinktis - tik Jums. Taigi, kokios gali būti iškrovos dienos?

• Baltymų diena - leidžiama valgyti neriebius mėsos ir žuvies produktus, būtinai virtus arba garintus. Baltymai gali būti ir augalinės kilmės – pavyzdžiui, pupelės. Svarbiausia, kad visa tai būtų gaminama be riebalų, aliejaus, sviesto ir pan. Prie mėsos galima suvalgyti pomidorą, agurką ar kopūstų, taip pat be prieskonių ir padažų. Privalumai: tokią iškrovos dieną nesijausite alkanas, valgyti galima kas 4-5 valandos.


• Varškės diena - tokiai dienai apsirūpinkite liesa varške (ne daugiau kaip 600 g), pienu, grietine (iki 100 g). Varškė sumaišykite su grietine ir padalinkite į 5 lygias dalis. Šią „košę” suvartokite dienos bėgyje užsigerdami pienu. Gerkite mineralinį vandenį. Privalumai: tokios iškrovos dienos pastiprina kaulus ir nagus.


• Morkų diena - per smulkią tarką sutarkuokite šviežią morką, sumaišykite tai su medumi, pusės citrinos sultimis. Tokias salotas valgykite pusryčiams, pietums ir vakarienei. „Morkų diena”nerekomenduojama dažniau, kaip kartą per mėnesį.


• Obuolių diena - dienos bėgyje per tris kartus galima suvalgyti 1,5 kg obuolių - 5 kartus per dieną suvalgoma po 300 g obuolių (šviežių arba keptų orkaitėje) – nesmulkintų arba sutarkuotų per smulkią tarką. Skysčių galima gerti tiek, kiek norisi. Taikoma esant nutukimui, hipertenzijai, inkstų bei širdies nepakankamumui, ūmiam nefritui, kepenų bei tulžies pūslės ligoms. Sergant inkstų ligomis, obuolius rekomenduojama apibarstyti cukrumi.


• Bananų diena - nusipirkite 1 kg bananų ir „tempkite” su juo visą dieną.


• Salotų diena - tokia iškrovos diena tiks tiems, kas mėgsta įvairovę. Pirkite bet kokius vaisius ir daržoves ir darykite iš jų kokias tik norite salotas. Laikykitės tik kelių sąlygų: užtaisui galima naudoti tik augalinį aliejų ir citrinų sultis. Be to per dieną suvalgomų vaisių ir daržovių svoris neturi viršyti 1,5 kg. Tokios iškrovos dienos privalumai: ji ne monotoniška, o taip pat reguliarus „išsikrovimas” vaisiais ir daržovėmis – puiki hipertoninės ligos, aterosklerozės, podagros, chroniško poliartrito, artrozės, inkstų ligų profilaktika.


• Džiovintų vaisių dieta - dažniausiai tinkama žiemos-pavasario laikotarpiais, kai nėra šviežių sezoninių vaisių. Sergantiesiems nefritu, kepenų bei tulžies latakų ligomis arba esant nepakankamai kraujo apytakai, rekomenduojama 5 kartus per dieną valgyti po 100 g mirkytų džiovintų slyvų, razinų, abrikosų, obuolių arba kriaušių.


• Spanguolių dieta - paprastai taikoma sergant šlapimo pūslės ir šlapimtakių akmenlige. Penkis kartus per dieną reikia gerti spanguolių nuovirą (2 šaukštai uogų stiklinei vandens) arba spanguolinį kisielių.


• Sulčių dieta - ypač naudinga sergant inkstų, kepenų ar tulžies latakų ligomis, podagra, akmenlige (be fosfaturijos) bei ateroskleroze. 600 ml vaisių arba daržovių sulčių reikia atskiesti 200 ml virinto vandens (vietoje sulčių galima gerti erškėtuogės vaisių užpilą - vienas valgomasis šaukštas vaisių stiklinei karšto vandens) ir gerti po vieną stiklinę 4 kartus per dieną.


• Švieži vaisiai ir nevirtos daržovės - įvairiai sukomponuotos daržovės bei vaisiai valgomi 5 kartus per dieną be druskos (salotas galima paskaninti trupučiu grietinės arba saulėgrąžų aliejaus).


• Bulvių diena - tikrų lietuvių iškrovos diena. 5 kartus per dieną galima valgyti po 300 gramų virtų bulvių su neriebia grietine arba augaliniu aliejumi arba keptų orkaitėje arba virtų su lupena bulvių (be druskos). Privalumai: tokią dieną nebadausite, o ją kartodami reguliariai saugosite save nuo širdies ligų, kraujotakos sutrikimų, inkstų ligų. Beto, padeda pašalinti iš organizmo skysčių perteklių sergant nefritu, hipertenzija, o taip pat esant 2-3 laipsnių kraujo apytakos nepakankamumui.


• Agurkų diena - reikės 1,5 kg šviežių agurkų ir 5 kiaušinių. Porcija: 300 g agurkų ir vienas virtas kiaušinis. Tinka sergantiesiems šlapimo pūslės bei šlapimtakių akmenlige (be fosfaturijos), hipertenzija, cukriniu diabetu, nutukus, kepenų bei tulžies latakų ligomis, podagra, o taip pat turint antsvorio.


• Arbūzų diena - tai viena iš skaniausių iškrovos dienų. Nusipirkite arbūzą, sveriantį 4-5 kg ir valgykite jį visą dieną. Labai gerai valo organizmą. Ji labai naudinga sergantiesiems inkstų ligomis (nefritu, inkstų akmenlige), hipertenzija, kepenų ligomis ir esant 2-3 laipsnių kraujo apytakos nepakankamumui. 5 kartus per dieną suvalgoma po 400 g arbūzo minkštimo. Laikantis šios dietos, veiksmingai dingsta inkstų pabrinkimai, išeina smėlis ir smulkūs akmenys.


• Sriubos diena - išsivirkite 1,5-2 litrus daržovių sriubos be mėsos, be sultinio kubelių ir panašios chemijos. Tik daržovės ir druska (ypač naudingi kopūstai). Valgykite tokią sriubą be duonos per visą dieną. Privalumai: sriuba – sotus maistas, todėl nuo alkio pilvo nesusuks.


• Grikių diena - visą dieną valgome tik grikius, bet ne daugiau kaip 1,5 kg košės per dieną. Grikiai turtingi baltymais, geležimi ir kitomis naudingomis medžiagomis. Tokios dienos naudingos odai, slopina alergines organizmo reakcijas, o ir alkis „neprasimuša”, nes grikiai – labai sotūs.


• Kefyro diena - viena iš „žiauriausių” iškrovos dienų – 1,5-2 litrai kefyro (6 kartus per dieną išgeriama po stiklinę neriebaus kefyro) ir kiek tik norisi vandens. Štai ir visas meniu. Naudinga sergantiesiems nefritu, ateroskleroze, hipertenzija, cukriniu diabetu, nutukus, o taip pat kepenų ligomis, akmenlige (be fosfaturijos) ir bet kurio laipsnio kraujo apytakos nepakankamumu.


• Alkana diena - tokią dieną ištverti gali ne visi: 24 valandas jokio maisto, tik vanduo. Daug vandens. Bet tokios „iškrovos” gali laikytis tik visiškai sveiki, turintys stiprų organizmą žmonės. Priešingu atveju, neišvengsite problemų, kai pavyzdžiui, paūmės sena opa. Todėl iš pradžių geriau pasikonsultuokite su gydytoju.

G a i r ė s » Mityba |


 

Aitriosios paprikos Mitybos subtilybės nuo 50 metų

Prieskoniai neturi kalorijų, tačiau puikiai pagreitina medžiagų apykaitą. Ypač veiksmingos aštriosios medžiagos ir eteriniai aliejai, esantys aitriosiose paprikose....

K a t e g o r i j a » GURU patarimai
G a i r ė s » Mityba


  Taisyti-papildyti

 Taikant svetainėje aprašomus lieknėjimo patarimus BŪTINA atsižvelgti į savo ligas, tad NEPAMIRŠKITE pasitarti su savo gydytoju!


Siūlom paskaityti!

Daržovių dietaDaržovių dieta

P l a č i a u »

Morkų dietaMorkų dieta

P l a č i a u »

Obuolių dietaObuolių dieta

P l a č i a u »


© 2oo8 Laima&LS | Apie svetainę | Versija mobiliems | Kontaktai | Atnaujinta: 2018-11-16