Esat.lt facebook'e



Taisyklinga laikysena

Taisyklinga laikysena

Taisyklinga laikysena būtina norintiems turėti sveiką nugarą, taigi svarbu jos išmokti, nes taisyklinga laikysena yra geriausia dovana Jūsų stuburui. Dėl netinkamos laikysenos gali pradėti skaudėti nugarą ir net iškrypti stuburas. Tačiau laikysenos lavinimo pratimai nėra lengvi. Per vieną dieną laikysenos nepakeisime, kad pasiektume apčiuopiamą rezultatą, turime įdėti nemažai pastangų.

Žmogaus galva stipriai slegia pečius, o priekyje pūpsantis pilvukas, kupinas gardaus maisto, neleidžia nugaros raumenims atsipalaiduoti. Ši apkrova – viena dažniausių nugaros skausmo priežasčių.


Kaip atpažinti netaisyklingą laikyseną?

Nugarai vienodai galime pakenkti tiek būdami sukumpę, tiek nuolat stengdamiesi atrodyti tiesūs kaip karininkai. Daugelis žmonių galvoja, kad karininko poza yra taisyklinga ir labiausiai tinka nugarai, tačiau tai ne tiesa.

Abi šios pozos priverčia nugaros raumenis įsitempti, todėl jie negali atsipalaiduoti, tampa jautrūs ir gali pradėti skaudėti. Dėl raiščiams tenkančios apkrovos gali pradėti skaudėti net nugaros sąnarius.

• Sukumpusi laikysena: galva ir pilvas atkišti į priekį, pečiai nuleisti ir sulenkti.

• Karininko laikysena: galva iškelta, krūtinė atstatyta į priekį. Pečiai tiesūs ir pakelti, pilvas plokščias, užpakalis atkištas.


Taigi, kokia yra taisyklinga laikysena?

Būtent esant taisyklingai laikysenai sąnariams ir raumenims tenkantis krūvis paskirstomas vienodai. Norint išlaikyti taisyklingą pozą, raumenys turėtų būti atsipalaidavę arba truputį įsitempę. Stuburas turėtų būti natūraliai išlinkęs – ne per tiesus ir ne per daug sulinkęs.

• Galva ne per daug iškelta, krūtinė nei per daug atkišta į priekį, nei per daug atstumta atgal.
• Akys nukreiptos tiesiai.
• Kaklas tiesus, nepakrypęs į jokį šoną.
• Pečiai atpalaiduoti, tiesūs, nuleisti, truputį atkišti atgal.
• Stuburo forma natūralios S formos.
• Abu klubai vienodo aukščio.
• Kojos tiesios.
• Kojų pirštai nukreipti į priekį.

Netaisyklingos laikysenos pasekmės pasireiškia ne iš karto. Norėdami jų išvengti turite būti itin kantrūs ir daug praktikuotis.

G a i r ė s » Nugara |
 

  Taisyti-papildyti

 Prieš pradedant aktyviai sportuoti, ypač jei to nedarėte ankščiau, NEPAMIRŠKITE pasitarti su savo gydytoju!


Siūlom paskaityti!

Taisyklinga laikysenaKą vertėtų žinoti prieš mankštinantis?

P l a č i a u »

Ką vertėtų žinoti apie jogąKą vertėtų žinoti apie jogą

P l a č i a u »

Pratimai visiems ir kiekvienamPasimankštiname?

P l a č i a u »


© 2oo8 Laima&LS | Apie svetainę | Versija mobiliems | Kontaktai | Atnaujinta: 2018-11-16