Esat.lt facebook'e



Vitaminas E :: Tokoferolis

Vitaminas E - tokoferolis. Šioje grupėje yra 8 junginiai, iš kurių didžiausias biologinis aktyvumas būdingas alfa, beta ir gama tokoferoliui. Vitaminas E priklauso riebaluose tirpių vitaminų grupei. Ir yra antioksidantas, saugantis žmogaus organizmą nuo žalingo laisvųjų radikalų poveikio.

Vitaminas E - yra vienas pagrindinių „širdies" vitaminų. Vitaminas E atsparus padidintai temperatūrai ir šviesai, nesuyra virimo metu, atsparus rūgštims, bet neatsparus šarmams.


Nauda:

• svarbus širdies ir kraujagyslių sistemos veiklai,
• vitaminas E kartu su selenų užkerta kelią kepenų suriebėjimui,
• vienas svarbiausių antioksidantų,
• saugo nuo oksidacijos vitaminą A, nesočiąsias riebalų rūgštis,
• Klinikinių stebėjimų metu nustatyta, kad papildomas natūralaus vitamino E vartojimas moterims sumažino krūties vėžio riziką, ypač toms, kurios turėjo šeiminį polinkį.

• Tiriant vitamino E poveikį sergantiesiems akių ligomis - katarakta, amžine geltonosios dėmės degeneracija ar glaukoma, buvo nustyta, kad vitaminas E nepadeda išvengti šių ligų, bet sulėtina kataraktos progresavimą, o derinyje su kitais antioksidantais - cinku ir vitaminu C, lėtina degeneracinių pakitimų tinklainės kraujagyslėse atsiradimą,
• stiprina imunitetą, saugo odos ląsteles nuo kenksmingo ultravioletinių spindulių poveikio,
• dalyvauja hormonų reguliacijoje, yra svarbus vaisingumui.


Trūkstant:

• atsiranda toksiški laisvieji radikalai, kurie pažeidžia medžiagų apykaitos procesus, sukelia įvairius sutrikimus,
• pasireiškia nervų sistemos, virškinimo sutrikimai,
• gali sumažėti vyrų lytinis potraukis,
• moteris gali tapti nevaisingos.


Perdozavimas:

• Vartojant labai daug vitamino E padidėja polinkis kraujuoti, silpnėja imunitetas, gali sutrikti virškinimas, atsirasti nuovargis, odos uždegimai.


Randamas:

• kviečių daiguose,
• kukurūzuose,
• riešutuose,
• špinatuose,
• kukurūzų, sėmenų, alyvų bei saulėgrąžų aliejuje,
• alyvuogėse,
• šparaguose,
• avokaduose.


Papildomai naudinga vartoti:

• sergant mastopatija, fibrocistine krūtų liga, endometrioze, vaginitu, ateroskleroze, diabetine neuropatija, prostatos adenoma, esant padidėjusiam cholesterolio kiekiui kraujyje, pablogėjus galūnių kraujotakai, menopauzes metu.
• t.p.didesnės vitamino E dozės yra skiriamos esant nevaisingumui.
• rūkančioms ir geriamuosius kontraceptikus vartojančioms moterims, kraujagyslių nuo trombozės apsaugai.
• vyresnio amžiaus žmonėms, nusilpus imuninei sistemai.


Rekomenduojama paros norma:

• Vaikams - 3-7 mikrogramų,
• Paaugliams - 8-10,
• Suaugusiems - 10,
• Nėščiosioms ir žindančioms moterims - 12-14.

G a i r ė s » E vitaminas | Vitaminai |
 

Dėmesio Vitaminas C gali sumažinti riziką susirgti diabetu

Britų mokslininkai stebėjo vidutinio ir vyresniojo amžiaus vyrus ir moteris ir nustatė, jog kurių kraujyje buvo daugiausia vitamino C - turi mažiausią tikimybę susirgti diabetu....

K a t e g o r i j a » Būkime sveikesni
G a i r ė s » C vitaminas


  Taisyti-papildyti

 NEPAMIRŠKITE, kad galutinis sprendimas, ar jums reikalinga papildomai vartoti kažkokių tai vitaminų / mineralų ar papildų, turėtų būti Jūsų gydytojo!


Siūlom paskaityti!

Vaistažolių ruošimo ypatumaiVaistažolių ruošimo ypatumai

P l a č i a u »

Paprastasis čiobrelisPaprastasis čiobrelis

P l a č i a u »

Aksomo savybės ir priežiūraAksomo savybės ir priežiūra

P l a č i a u »


© 2oo8 Laima&LS | Apie svetainę | Versija mobiliems | Kontaktai | Atnaujinta: 2018-11-16