Esat.lt facebook'e



Vitaminas B2 :: Riboflavinas :: Vitaminas G

Vitaminas B2 - riboflavinas, vitaminas G; E101 - vandenyje tirpus B grupės vitaminas, būtinas aminorūgščių, baltymų, riebalų ir angliavandenių apykaitai. Grynas riboflavinas yra oranžiniai milteliai, vartojamas ir kaip maistinis dažiklis, taigi tai maisto priedas - E101.

Vitaminas B2 kaupiasi smegenyse, kepenyse, inkstuose, širdyje, bet jo atsargų nesusidaro, perteklius pašalinamas su šlapimu, todėl šlapimas nusidažo ryškiai geltonai. Vitaminas B2 atsparus temperatūros poveikiui bei rūgštinei aplinkai. Verdant maisto produktus, šis vitaminas greitai suyra, nes yra tirpus vandenyje.


Nauda:

• vitamino B2 daugiausia reikia tiems audiniams, kur vyksta intensyvus audinių kvėpavimas pvz. nervų sistema,
• taip pat šis vitaminas padeda palaikyti gerą regėjimo būklę, padeda apsaugoti nuo kataraktos,
• svarbus vaikų augimo procesuose,
• veikia riebalų, angliavandenių apykaitą,
• vitaminas B2 reikalingas hemoglobino susidarymui,
• kartu su geležimi dalyvauja raudonųjų kraujo kūnelių - eritrocitų gamyboje, deguonies pernešime,


Trūkstant:

• vieni iš būdingiausių vitamino B2 trūkumo požymių - įtrūkę lūpų kampai, perštinčios akys, raudona burnos gleivinė, liežuvis,
• gali pradėti trūkinėti lūpos, pleiskanoti oda, ypatingai aplink burną,
• vitamino B2 trūkumas sukelia akies obuolio uždegimą, ragenos, lešiuko drumstumą,
• išsivysto nervų sistemos pokyčiai, nuovargis,
• gali padidėti odos spuoguotumas.


Perdozavus: - kadangi tirpus vandenyje, jo praktiškai neįmanoma perdozuoti.


Randamas:

• piene, sūryje ir kituose pieno produktuose,
• kiaušiniuose,
• migdoluose,
• sojos pupelėse
• mėsoje,
• kepenyse,
• žaliose lapinėse daržovėse,
• pomidoruose.


Papildomai naudinga vartoti:

• kai vargina migrena,
• sergant reumatoidiniu artritu,
• alzheimerio liga,
• daugelio odos ligų atvejais: dermatito, egzemos, rausvųjų spuogų,
• derinyje su vitaminu B6 riboflavinas naudingas sergant tunelinio riešo sindromu,
• derinyje su kitais B grpės vitaminais nusilpus nervų sistemai,
• o derinyje su kitomis akims naudingomis medžiagomis sergant katarakta, nusilpus regėjimui.
• kai yra mažakraujystė,
• moterims, vartojant geriamuosius kontraceptikus.


Rekomenduojama paros norma:

• Vaikams - 0,4 - 1,4 mikrogramų,
• Paugliams - 1,3 - 1,6 mg,
• Moterims - 1,4,
• Vyrams - 1,7,
• Nėščiosioms ir žindančioms moterims - 1,7 ir 1,9.


Vartojimas: - multivitaminų sudėtyje dažniausiai riboflavino būna rekomenduojama paros dozė. Sudėtyje B vitaminų kompleksų, skirtų papildyti mitybą B grupės vitaminais, kai yra didesnis jų poreikis patiriant stresą, nusilpus nervų sistemai, riboflavino kaip ir kitų B grupės vitaminų dozės gali būti 10 kartų ir daugiau didesnės nei dienos norma.

G a i r ė s » B grupės vitaminai | Vitaminai |
 

Vitaminų gėrimas Vitaminas B9 :: Folio rūgštis :: Vitaminas M

Folio rūgštis svarbi baltymų apykaitai, nukleorūgščių sintezei, dalyvauja ląstelių dalijimose ir atsinaujinimo procesuose, stimuliuoja ir reguliuoja kraujodaros procesus....

K a t e g o r i j a » Būkime sveikesni
G a i r ė s » B grupės vitaminai


  Taisyti-papildyti

 NEPAMIRŠKITE, kad galutinis sprendimas, ar jums reikalinga papildomai vartoti kažkokių tai vitaminų / mineralų ar papildų, turėtų būti Jūsų gydytojo!


Siūlom paskaityti!

Liaudiški patarimai virškinimui gerintiLiaudiški patarimai virškinimui gerinti

P l a č i a u »

Avalynės priežiūraAvalynės priežiūra

P l a č i a u »

Kaip išsirinkti tinkamus džinsus?Kaip išsirinkti tinkamus džinsus?

P l a č i a u »


© 2oo8 Laima&LS | Apie svetainę | Versija mobiliems | Kontaktai | Atnaujinta: 2018-11-16