Esat.lt facebook'e



Vitaminai akims gali pakenkti rūkoriams

Mokslininkai perspėja, kad rūkoriai turėtų pasidomėti, kiek jų vartojami multivitaminai turi beta karotino, ypač jei tie papildai skirti akims.

Pietų Floridos universiteto Vėžio centro mokslininkai teigia esant patikimų įrodymų, kad didelės beta karotino dozės rūkoriams gali paskatinti plaučių vėžį, o daugelis šio maisto papildo turinčių multivitaminų apie tokią grėsmę neperspėja.

Mokslininkai apžvelgė visus medicinos literatūroje prieinamus tyrimus apie beta karotino vartojimą didelėmis dozėmis ir plaučių vėžio riziką, taip pat įvertino beta karotino kiekius kuo įvairiausiuose maisto papilduose. Tyrimo rezultatus skelbia žurnalas "Cancer", praneša "Reuters Health".

Pasak tyrimo, tie rūkoriai, kurie gaudavo didelį kiekį (20-30 miligramų per dieną) beta karotino, turėjo 24 procentais didesnę riziką susirgti plaučių vėžiu nei rūkoriai, kurie beta karotino nevartojo. Šis maisto papildas neturėjo poveikio plaučių vėžio rizikai tiems asmenims, kurie buvo nustoję rūkyti.

Daugelis iš 47 ištirtųjų multivitaminų turėjo 0,3 miligramus beta karotino, o jo kiekis svyravo nuo 0 iki 17,2 miligramo. Daugelis iš kitų 17 multivitaminų, kurie buvo skirti regėjimui gerinti, turėjo 3 miligramų kasdieninę šio papildo dozę, tačiau ji svyravo nuo 0 iki 24 miligramų.

Mokslininkai pastebi, kad žmonės dažnai vartoja kelių rūšių multivitaminus, tad nors kiekvienas jų turi palyginti nedaug beta karotino, reikia skaičiuoti bendrąjį jų kiekį.

Apskritai, beta karotinas padeda palaikyti gerą organizmo būklę, apsaugo jį nuo kenksmingų laisvųjų radikalų.


Natūralus beta karotino šaltiniai:

• geltonosios ir žaliosios lapinės daržovės,
• geltonieji vaisiai,
• kiaušiniai,
• sviestas,
• gyvulių kepenys, inkstai.

G a i r ė s » Papildai | Vėžys | Vitaminai |
 

Vitaminai Vitaminų poreikis

Vitaminai — tai ne vaistai, kurių reikia tiktai ligos metu. Vitaminai reikalingi pastoviai, kasdien. Be jų organizmas tinkamai nepanaudos baltymų, riebalų ir mineralinių medžiagų....

K a t e g o r i j a » Būkime sveikesni
G a i r ė s » Vitaminai


Vitaminai Vitaminų trūkumo požymiai

Vitaminų trūkumas dažnai yra pajuntamas vėliau, po to, kai trūkumas padidėja. Netgi psichologinės problemos, įtampa, per didelis jautrumas tam tikroms medžiagoms....

K a t e g o r i j a » Būkime sveikesni
G a i r ė s » Vitaminai


  Taisyti-papildyti

 NEPAMIRŠKITE, kad galutinis sprendimas, ar jums reikalinga papildomai vartoti kažkokių tai vitaminų / mineralų ar papildų, turėtų būti Jūsų gydytojo!


Siūlom paskaityti!

Kaip valytis dantis?Kaip valytis dantis?

P l a č i a u »

Saugus elgesys pirtyseSaugus elgesys pirtyse

P l a č i a u »

Transporto priemonių pirmosios pagalbos vaistinėlės sudėtisTransporto priemonių pirmosios pagalbos vaistinėlės sudėtis

P l a č i a u »


© 2oo8 Laima&LS | Apie svetainę | Versija mobiliems | Kontaktai | Atnaujinta: 2017-10-08