Esat.lt facebook'e



Druskos poveikis sveikatai

Kiekvienas sodininkas žino, jog kalio chloridas yra blogesnė trąša už kalio salietrą, nes chloras kenkia daržovių skoniui ir kokybei. Tuo tarpu mes uoliai tręšiame save kitu chloridu, kurį vadiname valgomąja druska.

Žinoma, kaip sakoma, dėl skonio nesiginčijama. Bet ar žinome, kad ją vartodami, apgaudinėjame savo organizmą? Juk druskoje esančio natrio mūsų ląstelės net negali pasisavinti. Mums reikalingas organinis natris. Be to, druska gi neturi jokios mitybinės vertės... tad, kam ją vartojame? turbūt, kad būtų skaniau... bet...

   Ką vertėtų žinoti apie joduotą druską?

Druskos žala:

• didina nervų sistemos dirglumą.
• skatina kalcio šalinimą iš organizmo.
• kenkia virškinamojo trakto gleivinei.
• sulaiko audiniuose vandenį ir jau tai gali būti jų ligos priežastimi.
• taip pat, vartodami druską, kenkiame inkstams, šlapimo pūslei, kraujagyslėms.
• itin nukenčia širdis nuo gausaus druskos naudojimo. Širdies raumuo labai jautriai reaguoja į natrio – kalio pusiausvyrą kraujyje - druska suardo tą pusiausvyrą. Pagausėjus natrio, širdies raumuo pradeda dažniau susitraukti, pakyla kraujospūdis.


Kaip sužinote ar neperdaug naudoju druskos? ogi, labai paprastai, nieko nereikia matuoti, sverti ir pan. tiesiog, jeigu sūriau pavalgę jaučiame troškulį, vadinasi mūsų organizmas valgomosios druskos gavo per daug.

Žinomas sveikuolis amerikietis Polis Bregas teigia, kad druska veikia kaip širdies nuodai. Net ir normalaus svorio žmonėms ji didina kraujo spaudimą, o nutukėliams – dar labiau. Pasaulyje esama genčių, kurios iki šiol nežino, kas yra druska. Tie žmonės niekada nesirgo hipertonija. Mitas apie sūrožemius, kuriuos godžiai laižo laukiniai gyvuliai, jau seniai išsklaidytas – tuose sūrožemiuose, kaip paaiškėjo, visiškai nėra valgomosios druskos, bet yra daug kitokių vertingų organinių medžiagų.

   Gydytojai pataria sveikiems suaugusiems žmonėms, vidutinio normalaus sudėjimo, per dieną vidutiniškai suvartoti apie 5 g druskos.

Mokslininkų / medikų pastebėjimai:

• Medikų siūlymas visas ligas, susijusias su kraujotakos sutrikimais, gydyti griežtai ribojant valgomosios druskos vartojimą yra pagrįstas patirtimi. Ligoniui pradėjus valgyti maistą be druskos, susilpnėja netgi epilepsijos priepuoliai, o kartais ir visiškai prapuola.

• Kai kurie mokslininkai mano, kad gausus druskos vartojimas atima iš mūsų organizmo energiją. Juk žmonės įprato sūdyti maistą jo dar net neparagavę! Mūsų organizmui labiau reikia kalio, ne natrio, o valgomojoje druskoje yra tik natrio. Organizmas kruopščiai renka kalį, o valgomoji druska, net mažomis dozėmis, niekais paverčia visas jo pastangas. Druskos perteklius varo prakaitą, todėl padaugėja peršalimo ligų.

• Mokslininkai nustatė, kad dabar net kūdikiai pradėjo gauti gerokai daugiau druskos, nes mišinių, naudojamų papildomam maitinimui, pagrindą sudaro karvės pienas, o druskos jame yra net tris kartus daugiau negu motinos piene.

• 1986 m. buvo patvirtinta ir pradėta vykdyti labai plati pasaulinė tiriamųjų darbų programa "Interdruska", kuri galutinai turėjo atsakyti į iškeltus klausimus. Joje dalyvavo 52 mokslinio tyrimo centrai 32 šalyse. Remiantis tyrimų duomenimis, buvo padaryta išvada, kad nėra jokio rimtesnio pagrindo rekomendacijoms mažinti druskos vartojimą sveikiems žmonėms. Gerokai sumažinus druskos vartojimą (nuo 12 iki 3 g per dieną), kraujospūdis sumažėja tik nedidelei daliai žmonių. Nėra jokių įrodymų, kad druskos vartojimas yra hipertenzijos priežastis, taip pat nėra pagrindo teigti, jog mažiau vartojant druskos galima išvengti šios ligos. Mažesnis druskos vartojimas nėra panacėja nuo hipertenzijos. Tai tiesiog vienas nefarmakologinių veiksnių (kartu su svorio reguliavimu, alkoholio vartojimo, rūkymo ribojimu bei fiziniu aktyvumu) hipertenzijos problemai spręsti.

• Japonijoje atliktų tyrimų duomenimis, didesnis druskos vartojimas (20 g per dieną) skatina kalcio išsiskyrimą iš organizmo, o tai gali būti vienas iš osteoporozės vystymosi rizikos veiksnių.


Atprasti nuo nesaikingo druskos vartojimo nesunku – tereikia dvi savaites valgyti tokį maistą, kurio nereikia sūdyti, ir organizmas savaime atpranta.


Natūralūs druskos pakaitalai:

• džiovinti jūros kopūstai, kurie savaime yra sūroki.
• česnakai,
• svogūnai,
• krienai,
• ridikai,
• petražolės,
• krapai,
• spanguolės,
• granatų sultys.

BE TO, mėgstamiems skaityti gaminių etiketes - druska turi daug pavadinimų. Maistinėje sudėtyje ji gali būti įvardinta kaip sodos bikarbonatas, monosodos gliutamatas, sodos fosfatas, sodos karbonatas ir sodos benzoatas. Jei vienas iš jų įrašytas pirmajame sudėties penketuke – būkite tikri, kad gaminyje yra druskos.

G a i r ė s » Druska •
 

Druska Ką vertėtų žinoti apie joduotą druską?

Joduota druska naudingąsias savybes išlaiko ~3-6 mėnesius, tad pirkdami atkreipkite dėmesį į pagaminimo datą (pasibaigus šiam laikotarpiui druska lieka tik paprasta druska)...

K a t e g o r i j a » Būkime sveikesni
G a i r ė s » Druska


  Taisyti-papildyti

 Nepamirškite, kad BŪTINA atsižvelgti į savo ligas, tad NEPAMIRŠKITE pasitarti su savo gydytoju, prieš pasinaudojant svetainėje atrastais patarimais!


Reklama!



Vynuogių nauda organizmuiVynuogių nauda organizmui

P l a č i a u »

Ką daryti, jei šąla nosis?Ką daryti, jei šąla nosis?

P l a č i a u »

Veido odos drėkinimas. Drėkinamosios kaukėsVeido odos drėkinimas. Drėkinamosios kaukės

P l a č i a u »


© 2oo8 Laima&LS | Apie svetainę | Versija mobiliems | Kontaktai | Atnaujinta: 2018-05-01