Esat.lt facebook'e



Vitaminas B3 :: Niacinas :: Vitaminas PP

Vitaminas B3 - Vitaminas PP, nikotino rūgštis, niacinas, nikotinamidas, niacinamidas - tai yra vandenyje tirpus B grupės vitaminas, žinomas kaip kraujagysles išplečiantis vitaminas. Niacinas organizme virsta niacinamidu, dar vadinamu nikotinamidu.

Nauda:

• dalyvauja energijos gamyboje iš maiste esančių angliavandenių, riebalų ir baltymų,
• dalyvauja skrandžio rūgšties sintezėje,
• vitaminas B3 reikalingas toksinams iš organizmo šalinti,
• svarbus kai kurių hormonų sintezei ir normaliai organizmo fermentų funkcijai,
• būtinas normaliai nervų sistemos veiklai,
• vitaminas B3 mažina blogojo cholesterolio ir didina gerojo cholesterolio kiekį kraujyje,

• svarbus diabeto prevencijai, derinyje su chromu, niacinas gerina gliukozės apykaitą ir insulino funkcijas,
• svarbus geram regėjimui,
• palaiko normalią odos ir kitų audinių funkciją,
• skatindamas histamino aktyvumą ir plėsdamas kraujagysles jis gerina periferinę ir galvos smegenų kraujotaką.


Trūkstant:

• gali sutrikti atmintis, miegas, trūksta energijos,
• atsiranda odos uždegimų, ypač būdinga odos paraudimas ir patamsėjimas saulės apšviestose odos plotuose bei raudona, perštinti burnos gleivinė ir liežuvis,
• Niacino trūkumo liga - pelagra, kuriai būdinga odos uždegimas, viduriavimas ir demencija. Šiais laikais pelagra pasitaiko labai retai – nebent visiškai badaujant ar užsitęsus alkoholizmui.


Perdozavus:

• Nuo didesnio niacino kiekio, išssiplėtus kraujagyslėms, atsiranda trumpalaikis odos paraudimas, jaučiamas karštis ar net niežėjimas.


Randamas:

• pieno produktuose,
• liesoje mėsoje, kepenyse,
• žuvies produktuose,
• žirniuose, pupose,
• grikių kruopose,
• rupioje duonoje,
• riešutuose,
• mielėse,
• vitaminą B3 t.p. gali sintetinti organizmo ląstelės iš amino rūgšties triptofano, bet ši sintezė labai lėta. Reikia net 60 miligramų triptofano, kad pasigamintų vienas miligramas niacino.


Papildomai naudinga vartoti:

• kai vargina galūnių tirpimas ir šąlimas Reynaud sindromo atveju, periferinių arterijų sklerozės atvejais,
• sergant alkoholizmu,
• sutrikus baltymų apykaitai,
• esant vitamino B6 (piridoksino) trūkumui,
• valgant mažai baltymų turintį maistą,
• gydantis prieštuberkulioziniu vaistu izoniazidu.
• taip pat didesnių niacino dozių reikia, norint pasiekti kraujagysles plečiantį ir kraujotaką gerinantį poveikį.


Rekomenduojama paros norma:

• Vaikams, paaugliams - 5-8 mikrogramų,
• Moterims - 13,
• Vyrams - 19,
• Nėščiosioms ir žindančioms moterims - 15 - 18.


Vartojimas:

Didesnė kaip 200 miligramų paros dozė išplečia kraujagysles, bet gali sukelti odos niežėjimą, pykinimą, galvos skausmą, alergiją. Norint išvengti tokių šalutinių reakcijų patariama niacino dozę didinti palaipsniui ir nevartoti didesnės kaip 500 miligramų vienkartinės dozės.
Vartojant cholesterolį mažinančių vaistų, sergant diabetu, gydantis insulinu, taip pat nėštumo metu, dėl didesnių nei vidutinės rekomenduojamos niacino dozių vartojimo reikia pasitarti su gydytoju.

G a i r ė s » B grupės vitaminai | Vitaminai |
 

Vitaminų gėrimas Vitaminas B5 :: Pantoteno rūgštis

Vitaminas B5 susideda iš aminorūgšties beta-alanino ir dioksimetilsviesto rūgšties. Randama visuose organizmuose. Vitaminas B5 dažnai tiesiog vadinamas sveikų plaukų ir odos vitaminu....

K a t e g o r i j a » Būkime sveikesni
G a i r ė s » B grupės vitaminai


  Taisyti-papildyti

 NEPAMIRŠKITE, kad galutinis sprendimas, ar jums reikalinga papildomai vartoti kažkokių tai vitaminų / mineralų ar papildų, turėtų būti Jūsų gydytojo!


Siūlom paskaityti!

Liaudiški patarimai uždegimų mažinimuiLiaudiški patarimai uždegimų mažinimui

P l a č i a u »

Vaistinė melisaVaistinė melisa

P l a č i a u »

Spalvų įtaka akimsSpalvų įtaka akims

P l a č i a u »


© 2oo8 Laima&LS | Apie svetainę | Versija mobiliems | Kontaktai | Atnaujinta: 2019-10-19