Esat.lt facebook'e



Vitaminas B6 :: Piridoksinas

Vitaminas B6 - Piridoksinas, Piridoksaminas, ar Piridoksalis - vandenyje tirpus B grupės vitaminas, laikomas pačiu aktyviausiu, daugiausiai funkcijų atliekančiu šios grupės vitaminu. Šiluma apdorojant maistą, apie 30 procentų šio vitamino suyra. Vitaminas B6 vadinamas nervų ir raumenų vitaminu.

Jo yra šešios formos - piridoksinas, piridoksalis, piridoksaminas ir jų fosfatų junginiai. Kepenyse piridoksinas verčiamas piridoksal-5-fosfatu, pačiu aktyviausiu vitamino B6 junginiu, kuris kaip kofermentas dalyvauja baltymų ir angliavandenių apykaitoje, genetinės informacijos perdavime, hormonų gamyboje, reguliuoja ląstelių dauginimąsi bei diferenciaciją, stiprina imuninę sistemą. Beto, piridoksinas ir folio rūgštis yra svarbiausi vitaminai nėštumo metu ir žindant.


Nauda:

• vitaminas B6 dalyvauja baltymų apykaitoje, susidarant fermentams, užtikrinantiems aminorūgščių apykaitą,
• taip pat dalyvauja ir riebalų apykaitoje,
• vitaminas B6 dalyvauja aterosklerozės profilaktikoje.
• reikalingas magnio pasisavinimui ląstelėse,
• saugo inkstus nuo akmenų susidarymo,
• kaip ir dauguma B grupės vitaminų, piridoksinas svarbus energijos gamybai ląstelėse.
• dalyvauja baltųjų ir raudonųjų kraujo kūnelių, hemoglobino gamyboje, būtinas vitamino B12 (ciankobalamino) pasisavinimui. Kartu su vitaminu B12 (ciankobalaminu) ir folio rūgštimi, vitaminas B6 mažina homocisteino kiekį kraujyje.


Trūkstant:

• odoje gali išsivystyti uždegimas, dažniausia aplink burną, skruostus, akis,
• trūkstant vitamino B6 dingsta apetitas, žmogus tampa jautrus, dirglus, gali išsivystyti depresija,
• pažeidžiamas širdies raumuo, padažnėja širdies ritmas,
• prasideda riebalinė kepenų degeneracija,
• gali išsivystyti mažakraujystė.
• atsiranda nuovargis, susilpnėja imunitetas.
• menstruacijų metu dėl piridoksino trūkumo nereguliariai kraujuojama, atsiranda spuogų,
• beto, nemažai nėščiųjų dėl jo trūkumo labiau pykina.


Perdozavus: - gali sutrikti nervų sistemos veikla.


Randamas: - daugelyje maisto produktų, bet labai nedideliais kiekiais.

• daržovėse, žuvies, mėsos ir pieno produktuose, mielėse, miltuose.


Papildomai naudinga vartoti:

• sergant žarnyno ligomis,
• t.p. vartojant kai kuriuos vaistus (pvz. tuberkuliozei gydyti, antibiotikai, nuo depresijos),
• sportininkams, vartojantiems daug baltymingo maisto,
• sergantiesiems nervų ligomis,
• vyresnio amžiaus žmonėms,
• sergant alhokolizmu,
• esant hormoniniams sutrikimas – PMS, meneopauzės metu ar vartojant geriamuosius kontraceptikus.


Rekomenduojama paros norma:

• Vaikams - 0,3 - 1,4 mikrogramų,
• Paugliams - 1,5 - 2,
• Suaugusiems - 0,8 - 2,
• Nėščiosioms ir žindančioms moterims - 2.


Vartojimas: - kadangi vitaminas B6 labai svarbus magnio pasisavinimui ir panaudojimui ląstelėse, jis dažnai derinamas su magniu. Kaip kraujo gamybai svarbaus vitamino, piridoksino maisto papilduose būna derinyje su kitomis kraujodarai svarbiomis medžiagomis - geležimi, folio rūgštimi, vitaminu C.

G a i r ė s » B grupės vitaminai | Vitaminai |
 

Vitaminų gėrimas Vitaminas B5 :: Pantoteno rūgštis

Vitaminas B5 susideda iš aminorūgšties beta-alanino ir dioksimetilsviesto rūgšties. Randama visuose organizmuose. Vitaminas B5 dažnai tiesiog vadinamas sveikų plaukų ir odos vitaminu....

K a t e g o r i j a » Būkime sveikesni
G a i r ė s » B grupės vitaminai


Vitaminų gėrimas Vitaminas B9 :: Folio rūgštis :: Vitaminas M

Folio rūgštis svarbi baltymų apykaitai, nukleorūgščių sintezei, dalyvauja ląstelių dalijimose ir atsinaujinimo procesuose, stimuliuoja ir reguliuoja kraujodaros procesus....

K a t e g o r i j a » Būkime sveikesni
G a i r ė s » B grupės vitaminai


  Taisyti-papildyti

 NEPAMIRŠKITE, kad galutinis sprendimas, ar jums reikalinga papildomai vartoti kažkokių tai vitaminų / mineralų ar papildų, turėtų būti Jūsų gydytojo!


Siūlom paskaityti!

10 savybių kurios žavi moteris10 savybių kurios žavi moteris

P l a č i a u »

Laisvės galia!Laisvės galia!

P l a č i a u »

Acto nauda ir žala organizmuiActo nauda ir žala organizmui

P l a č i a u »


© 2oo8 Laima&LS | Apie svetainę | Versija mobiliems | Kontaktai | Atnaujinta: 2018-11-16