Esat.lt facebook'e



Kalcis :: Ca

Kalcis (Ca) - būtinas žmogaus organizmui mineralas, pagrindinė kaulų ir dantų sudedamoji dalis. Net 99 % organizme esančio kalcio yra sukaupta kauluose ir dantyse. Likęs kalcio kiekis yra ekstraląsteliniame skystyje ir dalyvauja daugelyje biocheminių reakcijų.

Labai nedidelis kalcio kiekis yra ląstelių viduje, tačiau ir čia jis vaidina svarbų vaidmenį. Suaugęs žmogus savo organizme turi apie 1,2kg Kalcio. Augant Kalcis būtinas - jis atsako už kaulų ir dantų formavimąsi. Be to jis sugeba pasipriešinti alerginėms reakcijoms ir depresijoms.


Nauda:

• kauluose kalcis kartu su fosforu sudaro kaulo struktūrą,
• užtikrina dantų tvirtumą,
• kalcis dalyvauja kraujo krešėjimo procese,
• svarbus panaudojat geležį kraujodaros procese,
• būtinas normaliai nervų sistemos veiklai.


Trūkstant:

• kai kalcio trūksta kraujyje, jis atpalaiduojamas iš kaulų, kad užtikrinti pakankamą kalcio kiekį kraujyje ir jo biologines funkcijas. Todėl, kai kalcio per mažai gaunama su maistu, atsiranda kaulų retėjimo riziką bei didina riziką susilaužyti kaulus,
• kai kalcio trūksta vaikų organizme (dėl vitamino D trūkumo), vystosi rachitas,
• lėtinis kalcio trūkumas kraujyje gali pasireikšti ir raumenų mėšlungiu, blogu apetitu, širdies veiklos sutrikimu, galūnių tirpimu, sutrikusiu dantų vystimusi, silpnais plaukais, nagais.
• gali pradėti dažnai bėgti kraujas iš nosies.


Perdozavus: - kai Kalcio perdaug organizmas pradeda daug blogiau priimti Magnį. Kai Kalcio organizme labai daug, prasideda druskų nusistovėjimas sąnariuose, formuojasi inkstų akmenys. Tačiau paprastai, kalcio perteklius pašalinamas su šlapimu.


Randama

• piene ir jo produktuose
• kiaušinio trynyje,
• kopūstuose,
• morkose,
• rupaus malimo ruginių miltų gaminiuose,
• įvairiose kruopose,
• migdoluose,
• mėsoje,
• salieruose,
• apelsinuose.


Rekomenduojama paros norma:

• Vaikams - 360 - 700 mg,
• Paaugliams - 800 mg,
• Suaugusiems - 1000 - 1200 mg
• Nėščiosioms ir žindančiosioms moterims - 1200 mg


Vartojimas: - Kalcio papildomai naudinga vartoti nėštumo ir kūdikio žindymo metu, menopauzės metu, sergant osteoporoze, dismenorėja, migrena, jei dažnai kraujuoja iš nosies, jei praranda stiprumą dantys ar nagai.

Vartojant kalcio, reikia žinoti, kad jis pablogina pasisavinimą kai kurių antibiotikų: tetraciklinų ir chinolono grupės, taip pat geležies. Todėl juos reikėtų išgerti ne vienu metu.

Sergantieji lėtinėmis inkstų ligomis, inkstų akmenlige, hiperparatireoidoze, dėl didesnių kalcio dozių vartojimo turėtų pasitarti su specialistu.

G a i r ė s » Kalcis | Mineralai |
 

  Taisyti-papildyti

 NEPAMIRŠKITE, kad galutinis sprendimas, ar jums reikalinga papildomai vartoti kažkokių tai vitaminų / mineralų ar papildų, turėtų būti Jūsų gydytojo!


Siūlom paskaityti!

Vitaminas B5 :: Pantoteno rūgštisVitaminas B5 :: Pantoteno rūgštis

P l a č i a u »

Vyšnių nauda organizmuiVyšnių nauda organizmui

P l a č i a u »

Cukrinis diabetasCukrinis diabetas

P l a č i a u »


© 2oo8 Laima&LS | Apie svetainę | Versija mobiliems | Kontaktai | Atnaujinta: 2018-11-16