Esat.lt facebook'e



Vitaminas B12 :: Kobalaminas

Vitaminas B12 - Ciankobalaminas, kobalaminas - tai vienintelis vandenyje tirpstantis vitaminas, kuris žmogaus organizme gali būti kaupiamas ilgą laiką. Vitaminas B12 buvo atrastas tiriant ankščiau nepagydomą liga - piktybinę mažakraujystę.

Maiste esantis vitaminas B12 yra susijungęs su baltymais. Todėl jo pasisavinimui labai svarbi skrandžio rūgštis, kuri išlaisvina vitaminą B12 iš baltymų junginio. Vitaminas B12 vadinamas išoriniu faktoriumi, patekęs į skrandį, susijungia su vadinamu vidiniu Kastlio faktoriumi, kurį sintetina skrandžio gleivinės ląstelės. Šis kompleksas rezorbuojamas į kraują, kaupiamas kepenyse. Šis vitaminas biologinio aktyvumo nepraranda esant 100 C temperatūrai, tačiau greitai skyla rūgščioje terpėje. Įprasta šį vitaminą vadinti kraujo ir nervų vitaminu.


Nauda:

• kaip kofermentas, vitaminas B12 dalyvauja folio rūgšties apykaitoje,
• dalyvauja baltymų, riebalų, angliavandenių apykaitoje,
• vitaminas B12 būtinas normaliai kaulų čiulpų, nervų sistemos, virškinamojo trakto ląstelių veiklai.


Trūkstant: - dažniausiai vitamino B12 trūksta dėl vegetariškos mitybos, nevalgant pieno ir kiaušinių.

• trūkumas pasireiškia blyškia oda, sumažėjusiu energingumu, nuovargiu, oro trūkumu, mažakraujyste,
• gali būti neurologinių simptomų, kurie pasireiškia galūnių dilgčiojimu arba nutirpimu, sutrikusia eisena, atminties sutrikimais, demencija, sutrikusia orientacija, nemiga
• išsivysto perniciozinė anemija, kuriai būdinga dideli, greit pažeidžiami eritrocitai ir mažas hemoglobino kiekis.


Perdozavus: tai vitaminas, kurio atsargos kaupiasi organizme. pakankamai gaunant su maistu vitamino B12, organizme susidaro jo atsargų, kurių gali užtekti keliems metams.


Randamas: - kobalaminų augaliniuose produktuose beveik nėra, o gyvūniniuose produktuose jų nedaug.

• kepenyse,
• inkstuose,
• širdyje,
• mėsoje,
• žuvyje,
• piene,
• kiaušiniuose.


Papildomai naudinga vartoti:

• esant skrandžio, žarnyno ligomis ar po skrandžio operacijų,
• t.p. vitamino B12 pasisavinimas mažėja su amžiumi.
• vegetarams ar nevalgant pieno ir kiaušinių.


Rekomenduojama paros norma:

• Vaikams - 0,5 - 1 mikrogramų,
• Paugliams - 1,
• Moterims - 1,
• Vyrams - 3,
• Nėščiosioms ir žindančioms moterims - 4.


Vartojimas: - vitamino B12 trūkumo mažakraujystei gydyti yra vitamino B12 vaistų, kurie leidžiami net po 1000 mikrogramų per parą. Taip pat vitaminas B12 didelėmis dozėmis - nuo 200 iki 1000 mikrogramų yra vartojamas nugaros skausmo, neuralgijų gydymui. Didelės vitamino B12 dozės gali sukelti sunkias alergines reakcijas, todėl jas vartoti galima tik gydytojui paskyrus.

G a i r ė s » B grupės vitaminai | B12 vitaminas | Vitaminai |
 

Atmintis Vitaminas B12 sumažina atminties silpnėjimą senatvėje

Pasak mokslininkų, seni žmonės, kurių organizme vitamino B12 kiekis buvo mažesnis nei vidutinis, turi daugiau nei šešiskart didesnę tikimybę patirti smegenų sunykimą....

K a t e g o r i j a » Būkime sveikesni
G a i r ė s » B12 vitaminas


  Taisyti-papildyti

 NEPAMIRŠKITE, kad galutinis sprendimas, ar jums reikalinga papildomai vartoti kažkokių tai vitaminų / mineralų ar papildų, turėtų būti Jūsų gydytojo!


Siūlom paskaityti!

Rytinė mankšta (I)Rytinė mankšta (I)

P l a č i a u »

Kaklaraištis ir charakterisKaklaraištis ir charakteris

P l a č i a u »

Dujinės viryklės priežiūraDujinės viryklės priežiūra

P l a č i a u »


© 2oo8 Laima&LS | Apie svetainę | Versija mobiliems | Kontaktai | Atnaujinta: 2019-10-19