Esat.lt facebook'e



Selenas :: Se

Selenas (Se) - būtinas organizmui mikroelementas, įeinantis į baltymų ir fermentų - antioksidantų sudėtį: gliutationo peroksidazės, tioredoksino reduktazės. L-seleno metioninas - organinė seleno forma, kaupiama organizme, įeina į amino rūgšties metionino sudėtį.

Selenas reikšmingas imuninės sistemos ir skydliaukės funkcijoms. Organizme seleno daugiausiai sukaupiama kepenyse ir raumenyse, kiek mažiau inkstuose ir plazmoje.


Nauda:

• •selenas yra antioksidantas - mažina kadmio, sidabro ir gyvsidabrio toksiskumą, suriša sunkiuosius metalus,
• selenas su vitaminu E stabilizuoja ląstelės membranas, apsaugo nuo kepenų suriebėjimo.
• kartu su kitais mineralais dalyvauja leukocitų gamyboje, didina organizmo atsparumą infekcijoms.

• kaip antioksidantas, selenas apsaugo ląstelių membranas, naudingas stabdant vystymąsį laisvųjų
• radikalų sukeliamų ligų: kataraktos, amžinės geltonosios dėmės degeneracijos.
• dalyvaudamas baltymų sintezėje, selenas įtakoja vaisingumą, ypač vyrų.


Trūkstant: - Seleno trūkumas organizme gali atsirasti sutrikus inkstų funkcijai, parenterinio maitinimo metu. Skrandžio ir žarnyno ligos blogina seleno pasisavinimą. Sergantiems bronchine astma, rūkantiems nustatomas sumažėjęs seleno kiekis organizme.

• trūkstant seleno gali išsivystyti distrofiniai kepenų, širdies raumens pokyčiai,
• atsiranda polinkis į alergiją,
• sumažėja audinių elastingumas,
• sumažėja organizmo atsparumas.
• yra duomenų, kad seleno trūkumas gali paskatinti senėjimą, aterosklerozės ir reumatoidinio artrito vystymąsi.


Perdozavus: - atsiranda tik labai ilgą laiką per dieną suvartojant daugiau nei 1mg. Simptomai - slenka plaukai, nagai auga keliais sluoksniais, silpnumo jausmas.


Randama - maisto produktuose seleno kiekis priklauso nuo jo kiekio dirvožemyje. Dirvožemyje, ypač kai kuriose teritorijose, yra ženkliai sumažėjęs seleno kiekis, todėl manoma, kad ir maisto produktuose, jo mažėja.

• pagrindinis seleno šaltinis žmogui yra grūdai ir mėsa.
• žuvies produktuose.
• kiaušiniuose.
• ypač turtingi selenu - braziliški riešutai.
• Seleno gausu burokėliuose, net 80μg/100 g [papildė: Gediminas].
• burokėliu sultys - pats geriausias būdas detoksikacijai [papildė: Gediminas].

Rekomenduojama paros norma: - 60 - 70 µg.


Vartojimas: - Labai didelių seleno dozių vartoti nerekomenduojama, nes jis gali veikti toksiškai, sukelti virškinimo sutrikimus, nagų pabalimą, plaukų slinkimą.

Didžiausias toleruojamas seleno kiekis yra 400 mikrogramų per parą.

G a i r ė s » Mineralai | Selenas |
 

  Taisyti-papildyti

 NEPAMIRŠKITE, kad galutinis sprendimas, ar jums reikalinga papildomai vartoti kažkokių tai vitaminų / mineralų ar papildų, turėtų būti Jūsų gydytojo!


Siūlom paskaityti!

Kokių vaistažolių reikėtų NEnaudoti besilaukiant?Kokių vaistažolių reikėtų NEnaudoti besilaukiant?

P l a č i a u »

Įdomybės sporto pasaulyjeĮdomybės sporto pasaulyje

P l a č i a u »

Liaudiški patarimai kaip gydytis MoliūgaisLiaudiški patarimai kaip gydytis Moliūgais

P l a č i a u »


© 2oo8 Laima&LS | Apie svetainę | Versija mobiliems | Kontaktai | Atnaujinta: 2018-11-16