Esat.lt facebook'e



Raugintų kopūstų nauda organizmui

Pasirodo.. rauginti kopūstai – ne tik skanu, bet ir labai naudingi sveikatai, ypač rekomenduojami dirbantiesiems sėdimą darbą, gyvenantiesiems sėslų gyvenimą, t.p. po ligų ar ilgai gulėjusiems ligos patale. Taip pat, raugintos daržovės.. tame tarpe aišku ir rauginti kopūstai - puikus vitaminų šaltinis žiemą.

Pagal archeologinius duomenis.. rauginti kopūstai pradėti gaminti beveik prieš 3 tūkstančius metų.
• Romėnai manė, kad žmonės, reguliariai valgantys kopūstus, darosi ypač stiprūs, drąsus ir ligos juos aplenkia.
• Senovės Egipte kopūstai taip pat buvo labai vertinama ir netgi buvo siūloma įtraukti kopūstus į vaikų mitybą, nes buvo teigiama, kad vaikai nuo jų „darosi stiprūs“.

   Patiekalai į kurių sudėtį įeina rauginti kopūstai Patiekalai į kurių sudėtį įeina rauginti kopūstai
   Raugintų kopūstų maistinė sudėtis Raugintų kopūstų maistinė sudėtis

Kalbant apie raugintus kopūstus.. teigiama, kad jie išvaro iš kūno visas ligas..

• raugintiems kopūstams fermentuojantis gaminasi probiotikai, kurių sudėtyje gausu gerųjų bakterijų ir kurie yra tikrų tikriausias sveikatos šaltinis.

• rauginti kopūstai bei jų sultys, vienas iš geriausių pasirinkimų.. apetito gerinimui.

• rauginti kopūstai skatina skrandžio sulčių išsiskyrimą, gerina virškinimą, valo žarnyną, šalina toksinus, padeda kovoti su žarnyno infekcijomis.

• karščiuojant, kamuojant peršalimo ligoms irgi pagelbės rauginti kopūstai bei ypač jų sultys.

• rauginti kopūstai sumažina cholesterolį, gerina širdies ir kraujagyslių būklę.

• rauginti kopūstai normalizuoja cukraus kiekį kraujyje.

• rauginti kopūstai padeda kovojant su depresija ir stresu.

• rauginti kopūstai yra ir labai sotūs, tuo pačiu neapkrauna organizmo, todėl puikiai tinka kovojant su antsvoriu.

• rauginti kopūstai tinkami diabetikams, juose yra daug skaidulų ir labai mažai angliavandenių.

• rauginti kopūstai stiprina kaulus, nagus. T.p. naudingi ir plaukams, suteikia jiems blizgesį bei pagreitina jų augimą.

• rauginti kopūstai padeda atsikratyti spuogų ir pigmentinių dėmių.

• rauginti kopūstai turi medžiagų, kurie neutralizuoja neigiamus laisvųjų radikalų poveikius, sulėtina kūno senėjimą ir mažina piktybinių navikų augimo riziką bei neleidžia plisti vėžinėms ląstelėms.

• raugintų kopūstų sultys rekomenduojamos laukiantis bei kamuojant toksikozei. Sakoma.. skaniausia raugintų kopūstų sultis maišyti su pomidorų sultimis santykiu 1:1. Norint atsikratyti pykinimo, pakanka išgerti 3 šaukštus sulčių kiekvieną rytą.

• raugintų kopūstų sultys rekomenduojamos prostatos veiklos profilaktikai.

• rauginti kopūstai naudingi esant avitaminozei išsiskiria vitaminų gausa, ypač C vitaminu.

• fermentacijos būdu pasigamina vitaminas B 12, kurio šiaip augaliniame maiste nebūna, tad rauginti kopūstai labai naudinga vegetarams, visiškai nevalgantiems mėsos.

• moterys, kurios reguliariai valgo raugintų kopūstų - lengviau toleruoja menopauzės simptomus.

• rauginti kopūstai naudingi sergant bronchine astma, sumažina alerginių reakcijų bei priepuolių riziką.

• raugintuose kopūstuose yra gausu junginių, kurie padeda padidinti kaulų tankį bei išvengti osteoporozės.

• rauginti kopūstai padeda kovoti su vidurių užkietėjimu, tereiktų išgerti po pusę stiklinės prieš pusryčius, pietus ir vakarienę.

• rauginti kopūstai teigiamai veikia regėjimą.

• raugintų kopūstų kramtymas stiprina ir dantenas.


Taigi, apibendrinus.. rauginti kopūstai pasižymi uždegimo slopinamuoju, antibakteriniu, antistresiniu, skausmą malšinančiu, antivėžiniu, organizmą ir imunitetą stiprinančiu bei nuo virusų ir bakterijų saugančiu poveikiu.

   Rauginti kopūstai - kada reikėtų pasitarti su gydytoju?

• Jei padidėjęs skrandžio rūgštingumas, sergate skrandžio ar dvylikapirštės žarnos opalige, gastritu.

• Sergantiems sunkiomis kasos ligomis.

• Jei kamuoja tulžies sutrikimai.

• Jei kamuoja inkstų nepakankamumas.

• Jei susiduriate su tynimo problemomis.

• Jei kamuoja hipertonija.

• Jei sergate hipertenzija.

• Jei kamuoja podagra ir edema.

• Jei yra skydliaukės ligų rizika.



Ką vertėtų žinoti prieš perkant raugintus kopūstus?

• Prieš perkant raugintus kopūstus parduotuvėje, turėtumėte atidžiai išnagrinėti etiketę - neturėtų būti acto esencijos, citrinos sulčių arba citrinos rūgšties.

• Kopūstai turėtų būti laikomi tamsoje maždaug 0 ° C temperatūroje. Laikant šaltoje - rauginti kopūstai praranda savo maistines savybes.

• Sandėliavimui geriau naudoti medinius, keraminius arba stiklinius indus.



Ką verta žinoti, prieš valgant raugintus kopūstus?

• Kad vitaminas C nepražūtų, kopūstus iš sūrymo išgriebkite prieš pat valgį ir apšlakstyti aliejumi.

• Sveikiausi šviežiai rauginti kopūstai.

• Termiškai apdorojant raugintas daržoves, pvz.. troškinant raugintus kopūstus ar verdant sriubą, juose žymiai sumažėja vitamino C ir probiotikų kiekis.

• Raugintų kopūstų sriubą rekomenduojama valgyti nuo jos paruošimo praėjus ne daugiau kaip pusantros valandos – priešingu atveju vitaminų nebelieka.

• Piktnaudžiavimas raugintais kopūstais gali sukelti pilvo pūtimą, aktyvų dujų susidarymą, viduriavimą, to padės išvengti, jei raugintus kopūstus valgysite nedideliais kiekiais bei labai gerai sukramtysite

• Norint išvengti pilvo pūtimo, nereikėtų raugintų kopūstų valgyti kartu su ankštiniais žirneliais, pupelėmis, kuriuose taip pat gausu skaidulų.

• Nerekomenduojama raugintų kopūstų įtraukti į vaikų, jaunesnių nei 5 metų, mitybą.

• Raugintuose kopūste yra itin didelis kiekis druskos, tad.. prieš valgant raugintus kopūstus išgriebus iš sūrymo, vertėtų juos nuplauti arba jei raugiate patys - raugti dažniau ir mažesniais kiekiais bei berti kuo mažiau druskos.



Skaičiukų mėgėjams

• 100 g raugintų kopūstų turi tik 26 kcal.

• Tik 300 g raugintų kopūstų - ir visa vitamino C dienos norma.

• Valgyti 150 g šio produkto per dieną gali paspartinti toksinų, nuodų, sunkiųjų metalų ir kitų kenksmingų medžiagų iš organizmo pašalinimą.

• Raugintuose kopūstuose, lyginant su žaliais, vitamino C kiekis padidėja apie 3 kartus.

• Reguliariai valgant raugintas daržoves, tame tarpe ir raugintus kopūstus - mirties rizika nuo infekcijos sumažėja net 35 proc.

• Valgomajame šaukšte raugintų kopūstų yra visos dienos vitamino K norma (jo reikia kraujui krešėti).

[A t s i u n t ė: © Laima | www.esat.lt]



Rauginti kopūstai

G a i r ė s » Daržovės •
 

Brokoliai | Broccoli Brokolių nauda organizmui

Vertingiausia brokolius valgyti žalius arba nors jau paruoštus garuose, apvirtus nedideliame vandens kiekyje arba tiesiog kelias minutes palaikius karštame vandenyje. Norint išsaugoti kuo daugiau naudingų medžiagų esančių brokoliuose, juos derėtų virti ne ilgi..

K a t e g o r i j a » Būkime sveikesni
G a i r ė s » Daržovės


  Taisyti-papildyti

 Nepamirškite, kad BŪTINA atsižvelgti į savo ligas, tad NEPAMIRŠKITE pasitarti su savo gydytoju, prieš pasinaudojant svetainėje atrastais patarimais!


Reklama!





© 2oo8 Laima&LS | Apie svetainę | Versija mobiliems | Kontaktai | Atnaujinta:

2021-10-05