Harvardo vaikščiojimo programa





Yra manoma: "Vaikščiok pėsčiomis po 30 minučių 5 kartus per savaitę – ir pailginsi savo gyvenimą 2 metais."

Pasirodo tai, irgi, kaip sakoma, nėra laužta iš piršto - tai Harvardo universiteto (JAV) mokslininkų eksperimento rezultatas. Jie tiesiog nusprendė išsiaiškinti, koks yra fizinio krūvio minimumas, norint išvengti hipodinamijos ir su ja susijusių ligų.

Tyrime dalyvavo 72 tūkst. slaugių. Paaiškėjo, kad toms, kurios kasdien vaikščiodavo daugiau nei po pusvalandį, insulto išsivystymo rizika buvo trečdaliu mažesnė.

Todėl mokslininkai suformulavo valstybinę rekomendaciją: kad palaikyti gerą sveikatą, reikia vaikščioti ne mažiau nei pusvalandį per parą. Viena iš naujausių madų – „nordic walking“.


Taigi, Harvardo vaikščiojimo programa

Kaip būtent reikia vaikščioti, kad nauda būtų maksimali? Amerikiečiai mokslininkai konkretizuoja:

• Palaikykite greitą, tolygų ėjimo tempą. Jei pradedate dusti, sulėtėkite – iš jūsų niekas nereikalauja rekordų.

• Ištieskite nugarą, šiek tiek įtraukite pilvą, pakelkite galvą, ištieskite pečius, neįtempkite rankų.

• Svorį tolygiai perkėlinėkite nuo kulno prie pirštų galų.

• Žingsnio ilgis – truputėlį mažesnis už vidutinį. Jo norite padidinti greit – didinkite žingsniavimo dažnį, o ne žingsnių ilgį.

• Krūvį didinkite pamažu, ypač jei anksčiau neužsiiminėjote fitnesu.


G a i r ė s » Viskas apie sveikatą | Ilgaamžiškumas | Ilgaamžiškumas | Sportas |